Friday, March 21, 2008

Lasse Berghagen's En Kvall i Juni ( A Night in June)!



Ja det va´ en kväll i juni, då när sommarn e´ som bäst
Hon dansade för morfar som hon gillar allra mest.
Hennes morfar satt å nynna på en sommarmelodi
Plötsligt spratt de´ till i gubben, han blev ung och han blev fri

Han tog av sig sin kavaj
sparka av sig båda skorna.
Å så spotta´ han ut snuset
och sa min sköna får jag lov
Hon var vacker, han var stolt, rak i ryggen som en fura
Det var sommar det var glädje och de dansade och sjön

Så mindes han å sa;
Ja du skulle sett din mormor, hon va´ lika grann som du
där hon dansade i gräset likadant som du gör nu
Hennes hår var blekt av solen hennes mun var smultronröd
Hon va´ ljuvlig som en lilja hennes kärlek va´ som glöd

Så jag tog av mig min kavaj
sparka av mig båda skorna.
Å så spotta´ jag ut snuset
och sa min sköna får jag lov
Hon var vacker, han var stolt, rak i ryggen som en fura
Det var sommar det var glädje och de dansade och sjöng

This you? When you were young and met my Grandmother and fell in love? I have sooo many questions that i need to have answered. Love you. Love You. love you. loveyou.

Do I make you happy still? they way grandmother used to make you happy? Come back.

I am Not ready for you to not be here with me. Come protect me. Come back, Talk To ME. I need to talk to you.
I need to talk to you.

No comments: